כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

נחל פרס וגבי פרס

הגעה: בכביש 40 פונים בצומת להבים על כביש 31 לכיוון ערד. בערד ממשיכים לנסוע על הכביש (31) שמוביל לכיוון כביש 90. פונים בכביש 90 ימינה אל תחנת הדלק בצומת הערבה, ומחנים את הרכב..

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר11-דרום מדבר יהודה וים המלח

המסלול: חוצים בזהירות את צומת הערבה ומטפסים על השביל הירוק (11537) למעלה פרס. העלייה לא קשה מידי והיא מלאה בנוף ים המלח לכל אורך הדרך, ובאדמת מדבר לבנה. קצת אחרי מעלה פרס. נגיע למפל נחל פרס עם נוף לים המלח מימיננו. זו אחת הנקודות היפות בנגב, אליה אפשר להגיע ללא מאמץ רב, ולהנות מיופיו של המדבר המדהים הזה. אחרי כמה עשרות מטרים נוספים, נרד ימינה אל תוך השביל השחור (11539), שיוריד ויוליך אותנו בתוך נחל פרס. צוקים גבוהים משני צדדינו ומעקה בטיחות יעזור לנו לרדת לתוך הנחל. הירידה לא קשה מדי. לקראת סוף השביל השחור (11539) השביל יהפוך למישורי יותר ונוח יותר להליכה. ההליכה בתוך נחל היבש שצוקים מצילים עלינו בהחלט נחמדה, אך טיפוס מידי פעם על סלע זה או אחר יכולה לעשות את ההליכה למעניינת יותר. נתחבר שוב לשביל הירוק (11537). נפנה ימינה ונעלה עוד קצת ובמהרה נגיע למישור גדול. אחרי פחות מקילומטר של הליכה נגיע לגבי פרס. גבי מים אלא נשארים רטובים כל ימות השנה. אומנם הם לא נקיים מספיק בשביל לטבול בהם, אבל המקום מדהים ביופיו. אפשר לבלות שם שעות בחיפוש אחר כל גבי המים הרבים. אחרי הפסקת צהריים וקפה נחזור על עקבותינו בשביל הירוק (11537). הפעם לא נחזור דרך השביל השחור (11539), אלא נמשיך על השביל הירוק (11537) לכל אורכו. באופן זה לא לחזור על אותו השביל פעמיים, וגם הדרך חזרה לרכב תהיה קלה יותר. בצומת הערבה ממש ליד הרכב מומלץ לקנות ארטיק להתרעננות לפני הנסיעה הארוכה חזרה הביתה.