ArabicEnglishHebrewRussian

כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

נחל פורה

הגעה: ברכב- נוסעים על כביש 40 לכיוון באר שבע ולאחר כעשרה קילומטרים מגיעים לשלט חום המראה על פניה ימינה לשמורת נחל פורה.

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר12-דרום השפלה ושולי הר חברון

המסלול: נצא מהרכב ונתחיל ללכת על שביל ישראל לכיוון מערב. אחרי כמאתיים מטרים נראה משמאלינו אגם עונתי, אליו נחזור בהמשך. נמשיך עם השביל עד שנגיע לפיצול שבילים, ונמשיך ישר עם שביל ירוק (13205) ושביל ישראל. כאן הדרך הופכת למעט יותר מעניינת וסלעית, אך ההליכה אינה קשה ואינה דורשת כל ציוד מיוחד לטיולי שטח. אם נתבונן היטב נוכל לראות תצורות בסלעים הגדולים שאנחנו הולכים עליה, אלה הם מאובנים עוד מהתקופה בה כל האזור היה ים.

נמשיך ללכת כקילומטר נוסף, ונגיע לשרידים של גשר מהתקופה בה הטורקים שלטו בארץ. כאן השביל יפנה שמאלה ואנחנו נפנה עם השביל ונגיע לשביל שחור (13203), הפונה שמאלה, ונמשיך ללכת בו. כעת שדות ירוקים של תבואה יפרסו משתי צידינו. השביל יפנה שמאלה אנחנו נמשיך איתו, עד שנגיע בחזרה לאגם העונתי. בעונת הנדידה באביב אפשר לראות כאן לפעמים עופות מים וציפורים נודדות...

נמשיך ליהנות מפריחת האביב, ונלך בשביל השחור (13203) עד הרכב.