כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

מערת בני ברית והר כרמילה

הגעה: ברכב- מכביש 1 יורדים מצומת שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש וקצת לפני ישוב אשתאול פונים שמאלה למערת בני ברית

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר9-מבואות ירושלים

המסלול: את המסלול הזה אפשר לעשות כל השנה, ואפילו כטיול לילה, פרט לימים חמים במיוחד, או בגשם זלעפות. אין ספק שיום שמש בחורף או באביב זה הזמן האידאלי.

מחנים את הרכב בחניון מערת בני ברית. לוקחים איתנו המים וכמה דברים קטנים לנשנש בדרך. חוצים את נחל כיסלון שממש ממול המערה ועולים על השביל הכחול (9361), במעלה השביל הצר והיפה הזה לכיוון הר כרמילה. עצים וצמחיה עשירה יקבלו את פנינו. מדי פעם נטפס סלע כזה או אחר.יש צל בכל מקום, ופרפרים (בעיקר ממשפחת הסטיריות) מתעופפים מכל פינה. באביב ובחורף אפשר לראות המוני רכפות וחיפושיות צבעוניות בכל מקום. פרחי חוטף ענקיים מקשטים את כל השביל הצר הזה. השביל עצמו קצת תלול, ויש קטעים שאולי יהיו קצת קשים, אבל אם נרשה לעצמנו לנוח מידי פעם בנקודות של צל או אפילו בשמש החמימה נוכל להנות מכל רגע. אחרי השביל הפתלתל הזה נגיע לשביל הרחב של הר כרמילה. בשביל השחור (9344) נפנה שמאלה ונמשיך ללכת בנחת וללא מאמץ בירידה הרחבה הזאת עד הפניה שמאלה לשביל הירוק (9364), שיוריד אותנו לנחל כרמילה. הירידה בנחל לא קשה, אבל בקיץ קצת חם מאחר שזה קטע לא מוצל, ובחורף, לעומת זאת, הנחל חלקלק ובוצי. מגוון גדול של צמחים ומיעוט האנשים שהולכים בשביל זה עושים אותו כל כך יפה. ממש לקראת סוף השביל נעבור בין עצים שצומחים בפראות ונדמה יהיה כאילו וטעינו בדרך, אבל לא להיבהל, סוף השביל עמוס בצמחייה וזה היופי והכייך שבו. ישנה ממש תחושה של ג'ונגל קטן, ולילדים ההליכה הקטע זו יכולה להיות חויתית במיוחד. לאחר שנמשיך ישר וקדימה נגיע לכביש העפר שדרכו הגענו עם הרכב . פה נפנה שוב שמאלה ונלך על שביל אדום (9329), עד שנגיע למערת בני ברית. נאכל ליד אחד הספסלים ונחזור הביתה.