ArabicEnglishHebrewRussian

כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

עין גיורא ונחל קטלב

הגעה: ברכב- מכביש 1 יורדים מצומת שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש. פונים שמאלה לבית שמש וממשיכים עם הכביש. בהמשך נכביש פונים שמאלה לכיוון נס הרים, ממשיכים עם הכביש (385) עד חניון בר גיורא.

סוג:

בחניון בר גיורא

מפת שבילים:

מספר9-מבואות ירושלים

המסלול: אחרי מילוי מים בחניון בר גיורא נלך לאורך שביל העפר שמימיןשל לכביש, עד שנגיע לסימון שבילים שחור (9332). נרד עם השביל. השביל יורד על מדרגות סלע נוחות להליכה. אחרי כחמש מאות מטרים נראה בצד ימין שלנו את עין גיורא נישפך אל תוך בריכת מים (בחורף, כמובן. בשאר השנה הנחל יבש לחלוטין). נמשיך עם השביל הפתלתל ועד שנגיע לפיצול שבילים עם שביל כחול (9337) ושביל שחור (9332). נרד בשביל השחור (9332) למטה אל בין העצים. הירידה היא לאורך מדרגות סלע ויש מעקה מברזל כמעט לכל אורך הדרך. ההליכה עכשיו מוצלת ברובה הגדול. רעש הכביש שמעל נעלם לחלוטין, ונוכל לשמוע ציוץ ציפורים וזמזום דבורים. אחרי קילומטר נוסף נגיע לעין קטלב. הנחל זורם בתקופת החורף והאביב, ומשמש בית לצפרדעי הנחלים. נמשיך ללכת על השביל הצר שהופך קסום יותר מרגע לרגע. נעבור דרך שיחי פתל מטפסים, והמוני עצי קטלב (על שמם, כמובן, קרוי נחל קטלב), עד שנגיע למסילת הרכבת לירושלים. אם נעבור מתחת למסילה ונמשיך עוד כמה מטרים בודדים ברגל נגיע לנחל שורק. (הייתי רוצה לספר לכם על נחל שורק הצלול והיפה על אווזי הבר השטים בנחל והדגים המקפצים, אבל לצערינו אין זה כך). נחזור לפיצול השבילים של השביל השחור (9332) והשביל הירוק (9336), ונמשיך עם השביל הירוק (9336) , ונטפס אל בין העצים עד החיבור עם השביל הכחול (9337). בחיבור השבילים נעבור ליד קבר דיר א שיח (בטיול לילה במקום אפשר לראות המוני עקרבים במקום). נפנה שמאלה עם השביל הכחול (9337), ונלך בתןך הצמחייה העשירה שצומחת לה כל ימות השנה. השביל מוצל לסירוגין, ומלא במקומות מנוחה מתחת לעץ כזה או אחר, ואין ספור דברים לצלם (לאוהבי צילומי טבע). לבסוף נחזור אל פיצול השבילים עם השביל השחור (9332), ונחזור איתו עד הפניה שמאלה לשביל האדום (9425), שיוביל אותנו ישירות לבר גיורא. זה הזמן לשבת בבית הקפה שבמקום, לקנות ארטיק או פשוט לחזור הביתה ולישון (אני ממליץ ללכת להתקלח לפני השינה).