כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

נחל התאומים

הגעה: ברכב- מכביש 1 יורדים מצומת שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש פונים שמאלה לבית שמש וממשיכים עם הכביש. קצת אחרי ישוב זנוח יש פניה שמאלה למערת בני ברית. בסוף שביל העפר יש חניון קטן לרכב.

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר9-מבואות ירושלים

המסלול: אחרי שנחנה את הרכב. נעלה ונטפס על השביל האדום (9422). השביל עובר בין צמחים, סלעים ועצים עם ענפים פתלתלים. בשביל נראה הרבה חיפושיות,פרפרים, לטאות זריזות ושחרורים (ציפור שיר). שמש תלטף את פנינו בכל פעם שנצא מבין העצים. אחרי כשעה של הליכה בזביל הצר הזה נראה בצד שמאל שלנו את המדרגות למערת התאומים. במערה ישנן מדרגות ושביל עץ עם מעקה, שיקל עלינו את הטיול במערה. חשוב לזכור להביא פנס כי המערה חשוכה מבפנים. חשוב לא להדליק אש ואפילו לא נר בתוך המערה. המערה מאוכלסת ע"י להקת עטלפי חרקים בת כמה מאות פריטים כל ימות השנה. חשוב להיזהר ולא להאיר עם פנס הראש ישירות על העטלפים, כי האור הורג אותם. בניגוד לאמונה הרווחת, עטלפים לא נתפסים בשערות הראש ולא תוקפים אף אחד. ההפך הוא הנכון, העטלפים הם יצורים בישניים ומפוחדים, השומרים על מרחק רב מבני אדם, ונזהרים שלא לרדת מתקרת המערה, מפחד שיתקלו בטעות בבני אדם. בתקופת החורף אי אפשר להיכנס למערה כי העטלפים ישנים. נצא מהמערה אחרי סיבוב קטן ונמשיך ללכת במעלה השביל. כאן השביל הופך למעט סילעי יותר, ויש לטפס על הבולדרים ובין העצים. לאחר קטע קצר יחסית של טיפוס על הסלעים בשביל, השביל יהפוך צר יותר, ועבור בין שיחי סירה קוצנית. כמות העצים תקטן ורוח קרירה תנשוב על פנינו. נמשיך לטייל עם השביל, עד שנגיע לפיצול שבילים עם שביל ירוק (9426). אם נמשיך ישר עם השביל האדום (9422) עוד כמאתיים מטרים, ונעלה איתו למעלה עליה של עשרה מטרים, נגיע לעין ספלה, שם יש עץ אלון ענקי שצומח ממש מעל המעיין (המעיין זורם בחורף ובתחילת האביב). נחזור אחורה ונמשיך ללכת על השביל הירוק (9426), אשר יוביל אותנו במעלה הר קטן. העליה לקראת סוף ההר קצת תלולה, אבל אנחנו לא ממהרים, וכדאי לעצור לנוח, לשבת על הסלעים שבצד הדרך ולהנות ממבט מלמעלה על העיר בית שמש. בסוף העליה בשביל הירוק (9426) נגיע לכביש ונפנה שמאלה ובמהרה נגיע בחזרה לשביל העפר שמוביל אותנו בחזרה לחניון.