כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

נחל מעפילים

הגעה: ברכב: מכביש החוף פונים לכביש 70 במחלף זיכרון יעקב. בצומת יקנעם פונים שמאלה ובצומת העמקים פונים שוב שמאלה, עד הפניה שמאלה לישוב יגור.

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר 4-הכרמל

המסלול: אחרי שחונים בכניסה לישוב יגור, עולים על שביל ישראל והשביל האדום (4130) וממשיכים ללכת איתו עד הפניה ימינה לשביל הירוק (4149). מתחילים בעליה הנינוחה לאורך השביל הירוק (4149). באביב נוכל לראות כאן המון פריחה כמעט מכול סוג אפשרי, ובסתיו חצבים ממלאים את השביל. אחרי הליכה של שני קילומטרים וחצי נפנה שמאלה לשביל שחור (4150) שימשיך להעלות אותנו בצורה הדרגתית לגן הלאומי דור הכרמל. ישנם במהלך העליה כמה קטעים תלולים, אבל עם סבלנות והפסקות למנוחה ושתיה בצל מפעם לפעם, אפשר בכיף לעשות את העליה הזאת גם עם ילדים קטנים. בגן הלאומי העליה תהיה מעניינת יותר ומוצלת יותר. השביל עובר דרך חורש טבעי של עצי אלון. לאחר קצת יותר מקילומטר אחד נגיע לפיצול שבילים עם שביל ישראל ושביל כחול (4145). בנקודה זו ישנם ספסלים, ברזי מים ומקום מעולה לעצור, לאכול ולשתות.

נסיים לאכול ולא נשכח לאסוף את הלכלוך אחרינו. נמשיך ללכת (שמאלה) עם שביל ישראל והשביל הכחול (4145). אחרי כמה מאות מטרים השביל יוריד אותנו מההר בחזרה לרכב. אמנם זוהי ירידה תלולה אך אינה דורשת מאמץ רב (אחרי הכל זו ירידה). בנוסף לכך, הירידה מוצלת לכל אורכה ומלאה בצמחיה צפופה ויפה. במהלך החורף המקום מלא ברקפות פורחות.