כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

מערת עלמה

הגעה:
ברכב- בצומת נהריה (כביש 4) פונים ימינה לכביש 89 ונוסעים עד לצומת חירם. פונים שמאלה לכביש 899 עד הפניה לישוב ריחניה (כביש 9967). בצומת הישוב פונים שמאלה ואחרי כמאתיים מטרים יש פניה ימינה לשביל עפר עם סימון שבילים בצבע אדום (2155ב). שימו לב כי חלק מהסימונים אינם ברורים בגלל הטרקטורים הרבים שעוברים שם, אבל הדרך היא פשוט להמשיך ישר. אחרי שני קילומטרים של נסיעה בשביל העפר מגיעים לשלט ירוק של החברה להגנת הטבע שיופיע בצד שמאל שלנו.

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר 2-הגליל העליון

המערה: אחרי הליכה של כמאתיים מטרים מהרכב נגיע לכניסה למנהרה. הכניסה מהמישור היא במעין קיר אנכי ומדרון תלול שיוביל אותנו לחלל גדול. אחרי התפעלות מהגודל העצום של המערה, ומכך שלא משנה עד כמה חם בחוץ (גם בשיא הקיץ) בתוך המערה יש קרירות של ממש כאן. נרד בזהירות שלא להחליק מהלחות הרבה על הרצפה (ועל הזהירות הרבה הזאת נשמור לכל אורך הדרך). ננצל את המעקה שקיים להמשיך ולרדת אל תוך בטן המערה. עכשיו אנחנו עומדים ממול חור ברצפה, ושלבי סולם מפלדה תקועים בתוך דופן הבור. הפתח הצר הזה הוא תמרור עצור של ממש, ומי שסובל מקלסטרופוביה, כדאי שישאר כאן ולא ירד למטה, מפני שמכאן הקירות יסגרו אלינו. מי שמקומות סגורים לא מפחידים אותו ידליק את פנס הראש שלו (אני מקוה שהבאתם פנס ראש טוב ולא כזה שלא יעבוד ברגע שנכנס פנימה למערה), ימשיך לרדת במעבר צר זה ויחפש את מחזירי האור האדומים. המחזירי אור הם סימון שמראה את הדרך הלוך לכל אורך המסלול ומחזירי האור הלבנים מראים את הדרך חזור.

המסלול כולל יותר מפעם אחת זחילה על הרצפה הקרה והלחה והשתחלות במעברים צרים תוך כדי טיפוס על בולדרים רטובים. בטח תירצו ואפילו תשמחו לדעת שבתוך המערה כל כך קר ונעים וצריך להביא חולצת שרוול ארוך גם בימי שרב קשים. אחרי הזדחלות במעברים צרים ונמוכים נגיע לסוף המסלול שלנו. שם יופיע שלט כחול וזוהר עליו רשום "סוף מסלול". שלט שמפתיע ומשמח אותי בכל פעם מחדש. ננוח ונהנה מהקרירות של מאתיים מטרים מתחת לאדמה הלוהטת של חום הקיץ, ונחזור לפי המחזירי האור הלבנים שיחזירו אותנו בחזרה לאור היום שעדיין מחכה לנו למעלה.

רעבים? .ים של מסעדות דרוזיות בכל האיזור ובדרך הביתה לאורך הכביש מחכות לנו.