כבר לא גולשים לבד. התחברו לחווית makonnect, שתפו את החברים בכל מה שאתם עושים אצלנו, תראו מה הם עושים והכל בזמן אמיתי.

מערת ספונים

הגעה: ברכב: מכביש החוף פונים ימינה במחלף עתלית (כביש 721) ושמאלה לכביש 4. “באבן דרך" מס 194 עוצרים את הרכב בצד הכביש.

סוג:

מהבית

מפת שבילים:

מספר 4-הכרמל

המסלול: עוברים בין עצי הברוש ומתחילים ללכת על שביל אדום (4174). אחרי כשלוש מאות מטרים של הליכה מגיעים לשער, עוברים את השער וממשיכים לעלות עם השביל. משמאלינו נראה מחצבה נטושה (ייתכן ותחשבו שטעינו בדרך, ושלא יתכן שזה השביל שלנו, אבל על דאגה, זה השביל הנכון). לאחר הליכה של מאתיים מטרים נוספים, השביל נהיה מעניין יותר. השביל הופך לעליה קלילה, ועצים מופיעים בכל מקום. עצי אלון מצילים את דרכינו, ואת המחצבה החלודה מחליפה דרך ירוקה קרירה ונעימה. ריח הצמחיה מקיף אותנו מכל עבר, ושחרורים (ציפור שיר קטנה קצת יותר מיונה) מצייצים מסביבנו. קל לראות כי המקום חי ותוסס במהלך הלילה. ההליכה לא קשה מדי, ומהנה מאוד. לכל אורך הדרך יש המון מקומות לעצור להפסקת קפה, אבל אנחנו נמתין להגיע למערה. אחרי כחמש מאות מטרים נוספים של הליכה נגיע למערה (שתהיה בצד ימין שלנו). המערה קרירה כל עונות השנה, ומספיק גדולה שכל המשפחה יכולה להיכנס פנימה. נשלוף את פנסי הראש ונבקר בתוך המערה. המערה לא גדולה כמו מערת התאומים אבל מספיק גדולה ומסקרנת.

זה גם הזמן והמקום להכין קפה ולאכול, אם אנחנו או הילדים רעבים.

נמשיך ללכת עוד קצת אחרי המערה ונראה בצד ימין שלנו שביל כחול (4175), נפנה ימינה לשביל ונעלה איתו עד לפסגת הגבעה שמשקיפה על חופי עתלית. לא להבהל, העליה ממש לא קשה ואינה דורשת כושר גופני גבוה במיוחד. אפשר וכדאי לעשות אותה בנחת. לאחר מספר מטרים נוספיםנגיע למערה נוספת. הפעם היא לא מרהיבה כמו מערת ספונים, אבל תמיד נחמד לראות מערה. נמשיך עם השביל הכחול (4175) ונרד איתו דרך צוקים בחזרה לרכב. הירידה בצוק היא אומנם תלולה אבל אם נרד אותה בזהירות ולא נרוץ נוכל להנות מהנוף של ים התיכון לאורך כל הדרך.